İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay, muharrem ayı dolayısıyla Kınık'ta düzenlenen geleneksel yas-ı matem orucu lokmasına katılarak vatandaşlarla aynı sofrada buluştu. Birlik ve beraberlik mesajları veren Tugay, dayanışma kültürünün toplumun en önemli değerlerinden biri olduğunu vurguladı.Kınık Çepni Boyu Derneği tarafından organize edilen Muharrem Ayı Lokması programına katılan Başkan Tugay'a, Kınık Belediye Başkanı Sema Bodur, Bergama Belediye Başkanı Prof. Dr. Tanju Çelik, dernek yöneticileri, meclis üyeleri ve mahalle muhtarları da eşlik etti.
Kınık’ta Esnaf ve Vatandaşlarla Buluştu
Lokma programı öncesinde ilçedeki cuma pazarını ziyaret eden Başkan Tugay, üreticiler ve vatandaşlarla sohbet ederek taleplerini dinledi. Daha sonra ilçe esnafını ziyaret eden Tugay, İzmir Büyükşehir Belediyesi ile Kınık Belediyesi iş birliğinde hayata geçirilmesi planlanan altyapı ve üstyapı yatırımları hakkında bilgi verdi.
Muharrem Lokması Dualarla Paylaşıldı
Program kapsamında Alevi dedeleri Musa Kılınç ve Kemal Kılınç'ın yaptığı duaların ardından yas-ı matem orucu açıldı ve lokmalar paylaşıldı. Başkan Tugay, program sonrasında dernek binasında vatandaşlarla bir araya gelerek bölge halkının beklenti ve önerilerini dinledi.
“Birlik ve Beraberliğimizi Koruyalım”
Programda konuşan Başkan Cemil Tugay, toplumun huzuru ve geleceği için dayanışma ruhunun önemine dikkat çekti. Tutulan oruçların ve edilen duaların kabul olmasını dileyen Tugay, iyi niyet, kardeşlik ve yardımlaşma anlayışının her zaman korunması gerektiğini belirtti.Vatandaşlara hizmet etmek için görevde olduklarını ifade eden Tugay, Kınık, Bergama ve çevre ilçelerin gelişimi için çalışmalarını sürdüreceklerini belirterek, daha mutlu ve refah seviyesi yüksek bir toplum oluşturmak adına üzerlerine düşen sorumluluğu yerine getirmeye devam edeceklerini söyledi.
Muharrem Ayında Binlerce Kişiye Sıcak Yemek Desteği
İzmir Büyükşehir Belediyesi, muharrem ayı boyunca sosyal dayanışma çalışmalarını da sürdürdü. Sosyal Hizmetler Dairesi Başkanlığı koordinasyonunda kent genelindeki Alevi Kültür Merkezleri, cemevleri ve derneklere sıcak yemek desteği sağlandı. 16-27 Haziran tarihleri arasında toplam 6 bin 160 kişiye ulaşılarak 24 bin 640 porsiyon sıcak yemek dağıtılırken, ayrıca dört ilçede yaklaşık 8 bin kişiye aşure ikramında bulunuldu.Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı