İZSU'dan 12 İlçeye Dev Altyapı Atağı: 525 Milyon Liralık İçme Suyu Yatırımı Başladı
İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü, kentin içme suyu altyapısını geleceğe hazırlamak amacıyla kapsamlı bir yenileme programını hayata geçirdi.
İzmir Büyükşehir Belediyesi İZSU Genel Müdürlüğü, kentin içme suyu altyapısını geleceğe hazırlamak amacıyla kapsamlı bir yenileme programını hayata geçirdi. Toplam 525 milyon liralık yatırımla yürütülen proje kapsamında 12 ilçede yüzlerce kilometrelik içme suyu hattı yenilenirken, on binlerce abonenin daha güvenli ve kesintisiz su hizmetine kavuşması hedefleniyor.
İklim değişikliği, artan nüfus ve yıllar içinde yıpranan altyapının oluşturduğu riskleri azaltmayı amaçlayan İZSU, ekonomik ömrünü tamamlayan şebekeleri modern sistemlerle değiştiriyor. Karabağlar, Konak, Buca, Gaziemir, Balçova, Narlıdere, Güzelbahçe, Karşıyaka, Çiğli, Bayraklı, Bornova ve Kemalpaşa ilçelerinde sürdürülen çalışmalarla su kayıplarının azaltılması ve arıza kaynaklı kesintilerin önüne geçilmesi amaçlanıyor.
387 Kilometrelik İçme Suyu Hattı Yenileniyor
Proje kapsamında yaklaşık 222 kilometrelik içme suyu şebekesi ile 165 kilometrelik branşman hattı tamamen yenilenecek. Böylece suyun ana iletim hatlarından konutlara kadar uzanan altyapısı modernize edilecek. Eski bağlantıların değiştirilmesi sayesinde su kaçaklarının azaltılması, bakım maliyetlerinin düşürülmesi ve sistem verimliliğinin artırılması hedeflenirken, yaklaşık 33 bin abonenin bağlantıları da yenilenmiş olacak.
Çalışmalar 12 İlçede Aynı Anda Devam Ediyor
İZSU ekipleri yatırım programını kent genelinde eş zamanlı olarak sürdürüyor. Karabağlar'da birçok mahallede başlayan altyapı yenilemeleri etap etap genişletilirken, Konak'ta da farklı mahallelerde eski şebekeler yeni hatlarla değiştiriliyor. Bayraklı, Bornova ve Gaziemir'de devam eden çalışmaların yanı sıra Balçova, Narlıdere ve Buca'da da kullanım ömrünü tamamlayan hatların yenilenmesine yönelik çalışmalar aralıksız sürüyor.
Güzelbahçe’ye Yeni İçme Suyu İletim Hattı
Mevcut altyapının yenilenmesinin yanında yeni yatırımlara da hız veren İZSU, Güzelbahçe merkez ile Yelki Mahallesi arasında yaklaşık 3 kilometrelik yeni içme suyu iletim hattı inşa ediyor. 400 milimetre çapındaki yeni hat sayesinde özellikle yaz dönemlerinde yaşanan basınç ve debi problemlerinin önemli ölçüde azaltılması planlanıyor.
Kırsal Mahallelerde de Altyapı Modernleşiyor
Yatırım programı yalnızca merkez ilçelerle sınırlı kalmıyor. Bornova'nın kırsal mahallelerinde yeni içme suyu hatları oluşturulurken, mevcut ana borular da etaplar halinde yenileniyor. Kemalpaşa'da ise yeni yerleşim alanlarına yönelik altyapı çalışmaları sürdürülüyor. İlçede yeni abonelik bağlantıları oluşturulurken eski branşman hatları da modern sistemlerle değiştiriliyor.
Hedef Daha Güçlü ve Kesintisiz Su Altyapısı
Yaklaşık 730 gün içerisinde tamamlanması planlanan yatırım programı boyunca oluşabilecek arızalara hızlı şekilde müdahale edilerek vatandaşların günlük yaşamının en az düzeyde etkilenmesi amaçlanıyor. Çalışmaların tamamlanmasıyla birlikte İzmir'in içme suyu altyapısının daha dayanıklı hale gelmesi, su kayıplarının önemli ölçüde azaltılması ve kent genelinde daha güvenli, kesintisiz su hizmeti sunulması hedefleniyor.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı